Thursday, January 8, 2009

Dr. Heidi Russell

Heidi Russell'i hiç yazmadığımı farkettim.

Doktorumuz.

İlk günlerde daha sık, sonrasında, aslında iyi haber, çünkü yola koymuş hissediyor, daha az gördüğümüz, klinik ziyaretlerinde gördüğümüz esas doktorumuz. 

Bugün yine gördük. Bir anlamda tipik Amerikalı. Sarışın, hoş bir genç kadın. Bizim yaşlarda gibi geliyor, belki biraz daha büyük. Bize hep "enerji" veriyor. "Enthusiastic" bir hali var hep. Her sorumuzu yanıtlıyor. Ve  her türlü soruyu sorabileceğimizi de hissettiriyor.

Ben ilk günlerde, "Nehir benim ikinci kızım, ona daha az mı ilgi gösterdim, acaba ondan mı oldu diye bile düşünüyorum" demiştim...Evet...hep bu var aklımda, Sasha Hanım'a çok mu bıraktım. Neyse, Russell, buna "Bu kadar ileri gitmesine gerek yoktu, kolunu kırsa olurdu" diye cevap vermişti. 

Bizim sakin olmamızı sağlıyor. 

Bu hafta sonu istediğimizi yapabilirmişiz. Nehir'in kan değerleri düzelmiş, enfeksiyon durumu da yok...gezin...dedi. Mahmut'u hanüz ikna edemedim ama ben şehir dışına çıkmak, değişik bir şey yapmak istiyorum derken...Russell, San Antonio'daki Seaworld'ü söyledi...bakalım babaya baskı yapacağız.

Bugün Nehir 1 kilo almış çıktı. Ben şaşırmadım, çünkü anlaşılıyor...butlarından...Ama özellikle GCSF iğnelerinden sonra, endişe etmiştik, bir yerde kötü hücreleri de büyüttüğünü okumuştuk...Neyse Russell, yumuşak buldu Nehir'in karnını..."Bence kilo almış" dedi. İnşallah. Ve maşallah.

Zaten en başta söylemişti, karnı yumuşayacak, anlarsınız diye.

Şimdi iş CT de...15inde göreceğiz. Lütfen Allahım miniminnacık birşey kalmış olsun. Mandalina olabilir. Ya da hanginiz demiştiniz, istemişken tam istemek ile ilgili...kalmamış olsun!

16sında karaciğer testi...Sanıyoruz hemen sonrasında ameliyat. CTye ameliyatı yapacak olan Dr. Nuchturn ile bakacaklarmış, "Probably we will be looking as it comes out" dedi, Russell.

Şu birkaç günü kaybetmiş gibi hissetsem de...randevuyu 7 Ocak için almışlardı, aşı, GCSF iğneleri derken, kan değerleri nasıl olacak emin olamadıkları için ileri atmışlar. Neyse dert etmeyeyim. Geç olsun güç olmasın.

Bu arada evin sahibi Houston'a geliyor...neyseki otelde kalacağım demiş...kibar adam. Ben de evi nasıl toplayacağım, nasıl yapacağız diyordum.

Gözlerim kapandı yine, bilgisayar başında...



5 comments:

  1. Sevgili Zeynep, haberler mutluluk verici. Ben senin yerine dilerim merak etme, "Allahim ne olursun hic, kalmamis olsun" diye. Mucizeler de bizler icin olduguna gore, neden Nehir'cigimin de kucuk bir mucizesi olmasin.

    Hadi, Mahmut'cugum gidin gezin. Hava alin, her sey yolunda gidecek, emin ol. Yavas, yavas, bebek adimlari ile de olsa, her sey cok guzel olacak...

    Bu sabahki meajiniz bana oyle guzel bir ruh hali verdi, ki, cok tesekkurler. HER SEY COK COK IYI OLACAK buna tum kalbimle eminim...

    NEHIR BASARACAK!

    ReplyDelete
  2. Ikiniz de harikaydiniz bugun!!!!!!
    Anne kiz, ikinizi de cok cok iyi gordum. Mahmut'cugum, sen de harikasin onlara bu kadar iyi baktigin icin!!!! Cok eglenin bu haftasonu!!!!!!!
    Hepinizi cok opuyoruz, Mehmet ve ben.....

    ReplyDelete
  3. Süper haberler,hastaneden uzak farklı , keyifli bir haftasonu olsun ,şeker gibi. Bu keyifli haberlerin devamını alacağımızı biliyorum. Bu arada Heidi'nin ağzına sağlık ne hoş cevaplamış kaygılarını, tuttum bu kadını. Öpüldünüz, nergis

    ReplyDelete
  4. Zeynep Arkadasim,

    Kac gundur okuyamiyordum. Bugun ful okudum. Gercekten 'sesin iyi geliyor'. Raw Food bolumlerini pek anlamadim-biraz hizli gectim sanirim oralari :) su anda kabuklu almond yemekteyim zaar.. Ben yine pek bir dunyevi islere daldim. Pek bir havamda degilim yani. Dusunuyordum da hani insanlari ruhlarinin eristikleri mertebeler ile sınıflandirildiklari ogreti mi diyeyim var ya, hani bazi ruhlar bu hayatta daha basit olaylar yasiyor, bazilari daha komplike ve zor, butun bunlar o ruhlarin daha iyi olmasi, gelismesi ve ust mertebelere cikmalari icin. Yani bu durumda hayatta karsilasilan zorluklar o ruhun kaldirabilecegi ve ust enerji seviyesine ulasabilecegi deneyimler kazandiriyor. Boyle yazinca anlamli geliyor mu bilmiyorum, Mahmut'u bilmem ama Zeynep senin ruhunun bu olaylar sonucunda cok ust mertebelere ulasacagini dusundum bugun. Bir arkadasin demis 'cok guclu bir kadin olacaksin sonucta ve ben gelip zor durumumda omuzunda aglayacagim'. Aslinda bence hep oyleydin sen... Bilge kadin, bilge arkadasim Zeynep... Seni ciddi ozluyorum haaa... Elim bazen telefona gidiyor sonra hatirliyorum yoksun diye...Keske insanlarin ruhlari gelismek icin boyle seyler yasamak zorunda olmasaydi...Bu da gececek...Opuyorum kocaman ve bu yeni yil iyi seyler getirsin diyorum.

    ReplyDelete
  5. Zeynep'ciğim,

    Saçma sapan okul işleri derken, her gece senin yazdığın saatlerde (dediğin gibi aynı saat diliminde yaşıyoruz artık!)blogu belki şimdi yazıyordur veya dur şu yazılanları okuyayım sonra işe devam ederim derken sana hiç cevap yazmadığımı farkedip kendime kızdım. Oysa sen bizleri hiç habersiz bırakmıyor, olayları cool bir şekilde yazıp bizi endişelerimizden kurtarıyorsun! Kim kime destek oluyor, saat dilimleri gibi karıştı yani...

    Nehir'ciğin ameliyat günü... bunu okuyunca birden durdum ve inanamadım. Seninle ilk konuştuğumuzda Kasım ayının başıydı ve ameliyatın fikri bile çok uzaktı "bir şu kemoları sorunsuz atlatsın da" diye konuşuyorduk, bak neler geride kaldı. Şimdi 15'inden sonra CT ameliyat derken hepsi çok ama çok geride kalacak ve "hangi uçakla dönüyorsunuz" diye haberleşeceğiz arkadaşım...

    Dile kolay Kasım'dan beri çok zor süreçler, günler hem sizin hem de Nehir'in gücü ve kararlılığı ile geride kaldı, bakma ufak tefek olduğuna Nehir'de çetin bir cevizcik (hem de pek bir şirine hanım - Nehir sayesinde ben de çocuk sever oldum ya bu yaştan sonra fyi!- )

    Meme kanseri olan ressam bir arkadaşım geçen sene kemo-ameliyat-kemo sonrası bir sergi açmıştı, sergisinin adı "Bu da geçer yahu" idi, o zaman bu sergi beni çok etkilemişti, yaşadığı herşey sanki resimlerinin içine geçmiş onu rahatlatmıştı, serginin ismi gerçek oldu..."Bu da geçti yahu" diye sağlıklı ve neşeli bir şekilde (üstelik daha gür ve parlak saçlarını da stil yaptı) yeni resimler yapıyor. "Bu da geçecek" Zeynep'ciğim, baksana neler geçti... Bu arada sen yazılarınla bize moral veriyorsun, sıcaklığını bize ulaştırıyorsun. Dilerim biz de sana ulaşabiliyoruzdur...

    Öpücükler ve sevgiler
    Ayda

    ReplyDelete