Sunday, January 25, 2009

Dostum, Postum, Tostum

Leyla Geldi.

Öğleden sonra, annem havaalanından aradığında evdeydik, sonra Whole Foods'a gittik. Öğlen uyumamış olan Nehir, dönüşte arabada uyudu. Biz de Leyla'yı otelden almaya gittik. Genel kural, TR'den gelenler ilk iş duş alıp, üzerlerini değişip geliyorlar. Uçaklardan değişik mikropları taşımış olmamak için. Dikkatliyiz.

Leyla duş yapmış, üzerini değiştirmiş, yatakta yatıyordu yukarı çıktığımda. Gülümseyerek baktı bana, ben girince içeri. Ve hemen bir maymun gösterdi, Nehir'e almışlar, aynısı Leyla'da da varmış, yanındaydı.

Sonra bana "dostum" dedi, hani "gidelim, dostum" diye çevirilerden kalma laf vardır ya.

Güldüm. Tuhaf bir karşılaşma. İnsanın kendi çocuğunu büyümüş bulması. Bir yandan da kendime çok benzettim, büyüdükçe bana benziyor. İşte bu da çok acaip bir his. Bana benim gibi bakan bir çocuk. Aynaya bakıyormuş gibi, ama geçmişteki bir ayna.

Aşağıya indik, Leyla heyecanlıydı, "Nehir'e sürpriz yapalım" diyordu. Arabaya bindik. Nehir uyandı.

Sonrası, arkada kıkır kıkır bir Nehir, yol boyunca ablasına oyunlar yaptı.

Ablasının her dediğini tekrarladığı için, ablası "dostum" dedikçe, önce "postum" (Austin'de hani hangi hayvanın olduğunu bulamamıştık, oradan olsa gerek), sonra da "tostum" (bu da tubbie tost olsa gerek)...diyerek tekrarlıyordu.

Eve geldik, arabadan iner inmez elini tuttu, elele tutuştular...

Bir de yürürken, ablasına bakıyor, hayran hayran. Abla ise çok gururlu, kardeşi ona düşkün diye, "bu çok tatlı bi şi" diyor...Leyla bir yandan da Nehir'i inceledi. Kafasında bir çizik vardı, onu sordu, elinde bir küçük yara vardı, yine düşmekten, onu da sordu. Derken, "yanakları dolmuş", "kilo aldı mı" diye sordu. Neler olup bitiyor, kardeşinin canı yanıyor mu diye merak ediyor sanırım. Aslında Leyla'nın yanında yapmasak dressing change i iyi olacak.

Bir iki saat sonra anneanne ve dede geldiler.

Onlara da ilgi gösterdikten sonra, hep birlikte yemek yedik.

Tavuk yanına "raw" karnıbahar. Bu kez annem bulgur pilavı da yaptı, çünkü Nehir öğlen, "anne yumurta yap" dedikten sonra, akşam da "anne, pilav yap" demişti. Nehir pilavı görünce başka bir şey çok yemedi. Bu kez Leyla yetişti imdadıma, ve karnıbaharı "çok güzel olmuş" diye yedi. Sera Amca da "Bunu sen mi yaptın" diye anneme sordu!! Yani tuttu.

Asayiş berkemal, hane halkı tamamlandı. Evimizin tatlı cıvıltısı geldi. M a ş a l l a h.

Leyla yatarken söz verdirdi, "Ben uyuduktan sonra kalkmak yok, ve yarın sabah da benden önce uyanmak yok" diye. Sonra Nehir yatakta ablasına bildiği şarkıları söyledi. Bir ara ağladığında (flush yapalım deyince, sanıyorum dün geceki dressing change after effect i) Leyla yatıştırdı, ve bize "Siz yapamıyorsunuz, ben yapabiliyorum" dedi, yine gururla. Şimdi bir yanımda Nehir (şimdilik kendi yatağında) bir yanımda Leyla...umurumda mı dünya, değil. Gecenin ilerleyen saatlerinde kalabalıklaşınca ne olacağız bilemiyorum.

Herkese iyi bir hafta!

4 comments:

  1. Gözünüz aydın canım!Kim bilir ne çok özleşmişsinizdir,birbirinize doyasıya sarılın, koklaşın.Leyla'cığın bıraktığı yerden doğallıkla devam edişi, Nehir'ciğin ablasına hayranlığı, senin iki prensesini de sevgiyle kucaklayışın, ne hoş. Anneciğinin de olması sana ve Mahmut'a ufak nefesler aldıracaktır diye düşünüyorum.Beraberliğinizin olabildiğince keyfini çıkartın tatlım.Öpücükler hepinize, Nergis.

    ReplyDelete
  2. iste bu yazini bekliyordum...leyla ile nehirin karsilastiklarinda nasil kikirdayacaklarini, elele yurumelerini, nehirin leylayi dikkatle izlemesini, incelemesini ve Leylanında ona sevkatle ve gururla yaklasmasini...bunlari yazinda okuyabilmek icin sizi aramadik dun gece...herkes geldi mi bulustunuzmu dan ziyade leyla ile nehirin bulusmasini hep merak ettim...
    ve inanin tam hayalimdeki gibi oldu...
    ameliyatın 4 subatta olmasini hayirlisi diyerek cok uzulmeyin demem iste Leylanin nehir de bu yasatacagi mutluluktu...ameliyata bu moral ile girecek ve ameliyattan sonrasi gozunu acip leylaya 'postum naber' diyecek...

    umarim bu 10 gunu bol kahkahali ve neseli, eglenerek gecirirsiniz...

    bu arada bu raw food isini bir ben anlamadim herhalde...ne yani manavdan alıp yikayip yiyor musunuz...eger oyleyse hakikaten bravo nehire...hatta bravo bile yetmez...

    hepinizi opuyorum...
    Saglikli ve mutlu Nehirle beraber saglikli ve mutlu gunler gecirin insallah...

    ReplyDelete
  3. Merhaba, cok gec kaldim ama tasinma her yerde.... Bilgisayarin basina simdi oturabildim, tum ev ahalisi uykuya dalinca!

    Leyla ile Nehir'in yururken elele tutusup, birbirlerine bakisi gozumun onunde! Zaten bayiliyorum o ufak boylari ile kafalarini kaldirip kendilerinden uzun boylulara bakmalarina... Biraz hayranlik biraz ben ne zaman o kadar buyuyecegim meraki. Canim, cok saril kizlarina, hatta saril saril biraz sonra tekrar saril! Hic doyamayacaksin gibi geliyor biliyorum ama Leyla'nin kokusunu, sana sarilisini, minicik ellerinin yanaklarinda gezisini iyice depola icine... Yaninda olmadigi zaman cikartirsin depodan, biraz icin acilir.

    Nehir ile Leyla'nin birlikte bol bol resmini cekin, hem kendiniz icin hem de kizlariniz icin. Ileride bakip resimlere birbirlerine "Naber dostum/postum/tostum" derler :)

    Leyla'nin yaninda dressing change yapmamak akillica bence de. Eminim icinde bir suru endise tasiyordur Leyla. Hatta size sorular da sorabilir. Mehmet hala soruyor bize Yasemin ile ilgili sorular. Ameliyat izinden, kontrole neden Londra'ya gidildigine kadar... Onlarin beyinlerinde de binlerce soru, dusunce vardir eminim.

    Su karnabahari tarif et de biz de yapalim. Anne yemegi ile karistirilacak kadar iyi tatlara bu kadar erken ulasman sen de bir cevher oldugunu gosteriyor bilmis ol !!!! Hala is bulamamissam dondogunde "Raw Cafe" acmaya ne dersin?????

    Tum aile bir arada cok eglenin, hepinizi opuyorum...

    ReplyDelete
  4. Zeynep'ciğim

    Leyla'nın ve annenlerin gelişi ile daha kalabalık olan ailenizin günleri keyifle dolsun arkadaşım. Leyla'nın kardeşine düşkünlüğü ve sevgisi çok güzel, ne de olsa senin kızın annesine çekmiş... Annenin de senin yanında olması beni daha da mutlu etti, seni en iyi anlayabilecek (Mahmut yanısıra tabii)sana en yakın olabilecek ve seni çok seven (sende onun biricik kızısın unutma)annen senin yanıbaşında.

    Mutlu ve kalabalık ailenizle bol keyifli zamanlar dilerim, güzel yazılarınla bizi de mutlu ettiğini unutma.

    Sevgiler, öpücükler
    Ayda

    ReplyDelete